Aile şirketi olarak kurulan ve aynı zihniyet ile faaliyetlerine devam eden kobiler için önemli olan mal üretmektir. Üretim ve imalat odaklı bakış açıları nedeniyle sermayelerini, yatırımlarını makinelere yaparlar. Büyüme planları üretim- kapasite – hasılat- karlılık üzerine kuruludur. Peki yeterli midir? Gereklidir ama maalesef yeterli değildir. Odak noktalarını aslında ürünlerini markalaştırma sürecine yöneltmeleri gereklidir.
Bütçeleri kısıtlı olmalarına rağmen rekabet edebilme gücü, pazar payını koruma ve artırmaları için iletişim yani PR faaliyetlerine ihtiyaçları muhakkaktır. Rakipleri arasında fark edilme, hedef müşteri kitlesine ulaşma, olanı koruma gücü kurumsallaşma, markalaşma ve pazarlamayı destekleyen etkili iletişim KOBİ lerin hayatta var olmalarının mihenk gücü ve ihtiyacıdır.
Böylece KOBİler, özgün markalar yaratma avantajını sağlarlar, kapasitelerini genişletirler, ölçeklerini büyütmek kolaylaşır.Günümüzde internet ve dijitalin içerisinde artık etkileşim daha güvenli, daha bilgiye dayalı, daha günceli yakalayan olmak zorunda. Her türlü olasılıklara pozitif olduğu kadar negatif konulara da hazırlıklı olmak gerekiyor. O nedenle Dijital PR ile hızlı hareket edilerek kriz senaryoları hayata geçirilerek olası zararları absorbe etmek önem kazanmıştır.
Bu nedenle her zamankinden daha çok stratejik iletişime dikkat edilmeli ve PR iletişimi planlı programlı düzenli yürütülmelidir. Markalaşma ve günümüzün hızlı deviniminde olmayan firmalar süreç içerisinde yok olmaya mahkumdurlar.
#iletişim #pr #kobi #markalaşma #dijital #halklailişkiler #stratejik iletişim #markalaştırma #Pazar payı