Kurumlarda Kriz Yönetiminde Nasıl Hareket Edilmeli?
Kurumların beklemedikleri bir zamanda ortaya çıkan, çözülmesi için zamanın kısıtlı olduğu, kurumun itibarını sarsan bir durum… Her şeyden önce kriz yönetiminde panik olmamak gerekiyor. Panik olduğunuz zaman yanlış stratejiler yanlış kararları beraberinde getirebilir. Gerek yönetim kısmı gerekse iletişim boyutu ayrı ayrı incelenmeli. Örtbas etmek yerine kurumun ve çevrenin zarar görmeden toparlanması gerekiyor. Aslında kriz iletişimini gerçekleştirenlerin kriz tepki stratejilerini bilerek davranmaları gerekiyor.
Kurum açıklamayı ne kadar geciktirirse risk o kadar artar… Yaşanılan bir krizde ilk olarak bakılan yer web siteleri. Oysaki yaşanılan bu sıkıntılı süreçte verilmesi gereken bilgilerin öncelikle web sayfası üzerinden duyurulması, buradan da sosyal medya mecralarında yayınlanması gerekiyor. Herkes kurumdan bir şeyler duymak ister, ikinci ya da üçüncü ağızlardan değil!
Ayrıca çalışanların kriz döneminde, kurumla ilgili haberleri medyadan takip etmesi endişe verir… Çalışanların medyadaki yanlış yorum üzerinden hareket etmesi de krizi daha büyük ve çözümsüz bir hale getirebilir. Genel anlamda kriz yönetiminin süreçlerinde yapılan açıklamaların düzgün, net ve belirli aralıklarla tekrarlanan yapılarda olması gerekiyor.